Coronavirus in Nederland
Heeft u corona klachten? Ga dan NIET naar de huisarts of huisartsenpost toe maar neem TELEFONISCH contact op met de huisarts of huisartsenpost. Voor een Corona-test belt u 0800 – 1202. Voor algemene vragen over Corona belt u het landelijk informatienummer: 0800 - 1351. Lees verder >

Resultaat onderzoek vakantiezorg

De afgelopen zomermaanden werd aan toeristen in Zeeuws Vlaanderen gevraagd om een enquête in te vullen om te achterhalen hoe groot de zorgvraag van de toeristen in Zeeuws Vlaanderen is. Om het aanbod voor toeristen beter te laten aansluiten bij de vraag, was een onderzoek nodig. De resultaten zijn inmiddels bekend. Conclusie?

“We hadden het dit jaar beter onder controle”, aldus Nucleuszorg directeur Anouchka van Miltenburg.

“We hebben veel beter gecommuniceerd richting de toeristen.” Onderdeel van een campagne waren flyers die werden verspreid op campings en parken, met informatie voor tijdelijke bezoekers over waar en wanneer zij terecht konden met een medische hulpvraag.

“En we hadden een goede agenda-planning gemaakt. Op de HAP Oostburg hadden we iets extra inzet en twee assistentes in plaats van één, waardoor we de zorgvraag beter konden managen. Andere maatregelen zijn eigenlijk niet nodig geweest.”

Nu is het wel zo dat 80% van de toeristen dit jaar Nederlander was. En die weten in principe de weg. Is er met de opgedane kennis voor de gemeente Sluis, Nucleuszorg, ZorgSaam en de ondernemers in het toerisme aanleiding om het zorgaanbod aan toeristen aan te passen?
“Nee, er is geen reden tot extra maatregelen voor volgend jaar”, vindt Anouchka.
“Beter communiceren en extra inzet, wat zorgt voor een betere organisatie, is voldoende gebleken.” En dat kan dan bijvoorbeeld van een medische student of doktersassistent in opleiding zijn. Als HAP bieden we op deze manier vakantiezorg die goed aansluit op de vraag van de toerist”.

 

(c) copyright ZHCO | Sitemap | Disclaimer | Privacyverklaring | Website door: DORST