Hoe werkt de huisartsenpost?

Wel of niet naar de dokter
‘Moet ik naar de dokter?’ is een medische app waarmee u als patiënt door middel van eenvoudige vragen in heldere taal zelf kunt beoordelen òf en wanneer u contact op moet nemen met een huisarts of huisartsenpost. Ook geeft de VERNIEUWDE APP thuisarts.nl aan wat u zelf kunt doen om klachten te verlichten met behulp van de zelfzorgadviezen van www.thuisarts.nl en in welke gevallen alsnog contact met de huisarts nodig is. Meer informatie vindt u door het openen van de link: www.moetiknaardedokter.nl of www.thuisarts.nl.
De apps ‘thuisarts.nl’ en ‘moetiknaardedokter.nl zijn te downloaden op uw Iphone of smartphone.

Belt u naar de huisartsenpost, dan beantwoordt een ervaren doktersassistente of verpleegkundige de telefoon. Ze vraagt aan u wat de klacht is. Ook vraagt ze u naar uw medicijngebruik en uw verzekeringsgegevens. Zorg ervoor dat u die bij de hand hebt. Neem ook uw identiteitsbewijs mee naar de huisartsenpost. Dit is verplicht en er kan naar gevraagd worden.

De assistente kan (afhankelijk van uw klacht):

  • een advies geven zonder dat u de huisarts zelf spreekt. Hierbij gaat het om klachten die medisch gezien kunnen wachten tot u uw eigen huisarts kunt bezoeken. Alle adviezen worden wel door de dienstdoende huisarts op de post binnen één uur zorgvuldig gecontroleerd (zelfzorgadvies)
  • u doorverbinden met de huisarts (telefonisch consult)
  • een afspraak voor u maken op de huisartsenpost (consult)
  • ervoor zorgen dat een huisarts bij u thuis komt (visite)

Wanneer u ingeschreven staat bij een huisarts die is aangesloten bij de Huisartsenpost Zeeland, beschikt uw eigen huisarts op de eerstvolgende werkdag over de informatie van uw contact bij de huisartsenpost.

zo-werkt-het

(c) copyright ZHCO | Sitemap | Disclaimer | Website door: DORST