Coronavirus in Nederland
Heeft u corona klachten? Ga dan NIET naar de huisarts of huisartsenpost toe maar neem TELEFONISCH contact op met de huisarts of huisartsenpost. Voor een Corona-test belt u 0800 – 1202. Voor algemene vragen over Corona belt u het landelijk informatienummer: 0800 - 1351. Lees verder >

Hoe werkt de huisartsenpost?

Wel of niet naar de dokter

Doorloop de vragen op ‘Moet ik naar de dokter?’ : https://www.moetiknaardedokter.nl/
U krijgt dan advies of u contact op moet nemen met de huisartsenpost of de volgende werkdag contact op kunt nemen met uw eigen huisarts.

Op https://www.thuisarts.nl/ vindt u betrouwbare informatie over wat u zelf kunt doen bij klachten.

‘Thuisarts.nl’ en ‘moetiknaardedokter.nl’ kunt u ook downloaden als app.

Belt u naar de huisartsenpost, dan beantwoordt een ervaren doktersassistente (triagist) de telefoon. Ze vraagt aan u wat de klacht is. Ook vraagt ze u naar:
– uw BSN nummer
– uw medicijngebruik
– uw verzekeringsgegevens.
Zorg ervoor dat u die gegevens bij de hand hebt.
Neem ook uw identiteitsbewijs mee naar de huisartsenpost. Dit is verplicht en er kan naar gevraagd worden.

De assistente kan (afhankelijk van uw klacht):

  • een advies geven zonder dat u de huisarts zelf spreekt. Hierbij gaat het om klachten die medisch gezien kunnen wachten tot u uw eigen huisarts kunt bezoeken. Alle adviezen worden wel door de dienstdoende huisarts op de post binnen één uur zorgvuldig gecontroleerd (zelfzorgadvies)
  • u doorverbinden met de huisarts (telefonisch consult)
  • een afspraak voor u maken op de huisartsenpost (consult)
  • ervoor zorgen dat een huisarts bij u thuis komt (visite)

Uw eigen huisarts beschikt op de eerstvolgende werkdag over de informatie van uw contact bij de huisartsenpost.

zo-werkt-het

(c) copyright ZHCO | Sitemap | Disclaimer | Privacyverklaring | Website door: DORST