Centraal aanmeldpunt verplaatsingen (CAV) gaat ook na de coronacrisis door

Eén centraal coördinatiepunt voor acute opname in de VVT sector: een project waar de
Zeeuwse Zorg Coalitie al mee gestart was en dat door corona een vlucht kreeg. Iedereen is
enthousiast; het bespaart de zorgprofessional tijd en de patiënt krijgt sneller de juiste zorg
op de juiste plek. Daarom is besloten het CAV ook los van de coronacrisis door te zetten.

Wanneer bel je het CAV?
Als huisarts, HAP-arts of SEH-arts bel je het CAV als er een vermoeden is dat acute opname
in de VVT nodig is. Dat kan gaan om een PCU-, GRZ-, ELV-, of Wlz-crisis bed. Tijdens dit
eerste contact met het CAV worden een aantal zaken uitgevraagd. Vervolgens zorgt het CAV
dat de huisarts, HAP-arts of SEH-arts zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 2 uur,
teruggebeld wordt door de specialist ouderengeneeskunde. Die doet telefonisch de triage. In
overleg met de verwijzer wordt besloten welke zorg op dat moment nodig is. Soms is dat
een tijdelijk of permanent bed, maar ook kan besloten worden dat het beter is dat iemand
thuis extra zorg krijgt. Als acute opname in de VVT nodig is, gaat de medewerker van het
CAV daar vervolgens mee aan de slag.

Bereikbaarheid CAV
Het CAV is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via telefoonnummer 085-4857112.
We vragen huisartsen, HAP-artsen en SEH-artsen bij een vermoeden van acute opname
direct contact op te nemen. Zo is er voldoende tijd om de beste oplossing voor de patiënt of
cliënt te organiseren.

Omroep Zeeland besteedde eerder al aandacht aan het CAV.

Zie: Centraal aanmeldpunt voor zorgbedden werkt goed, betrokkenen gaan ermee door – Omroep Zeeland

 

Terug naar overzicht
(c) copyright ZHCO | Sitemap | Disclaimer | Privacyverklaring | Website door: DORST